onsdag, juni 04, 2014

FF dag 4 och hemma-cardio-tips

Dag fyra avklarad redan på förmiddagen. Jag kan ju inte be släkt och vänner att vakta Lennon varje gång jag ska träna om jag ska göra det varje dag, så jag fick testa med honom idag. Han tyckte det var så där måttligt kul. Jag hann dra ett första pulshöjande pass på 10 minuter och sedan det första träningsklustret, sedan grät han varje gång jag lade mig på rygg med vikterna i händerna. Jag gav honom lite välling och sedan fick han gå och ta en kanske ändå välbehövlig tupplur. Han somnade genast och jag kunde fortsätta programmet.

Idag hade de som lovat bytt ut en rörelse. Istället för den vanliga crunchen fanns nu den s.k. finska solstolen.

Var (i Vasa) skulle man förresten få tag på en sån där "tegelsten" som man ska ha mellan knäna och fötterna? Nån som sitter på information? Kalle Ankas Pocket är sådär halvbesvärlig att använda...

Som tips på pulshöjande aktivitet, utöver att jogga på ställe, höga knän, spark i baken och X-hopp, så kan man bra hoppa hopprep i Tabata-intervaller. Dvs, 20 sekunder hopp och 10 sekunder vila i totalt 8 intervaller = 4 minuter. Det kan man köra två gånger och sedan jogga på ställe lite eller så kör man bara ett intervallpass och gör sedan nåt annat. Jag drar även ett par minuter med en sån där Core Twister, man får nog upp pulsen med den också samtidigt som man tränar/värmer upp bålen.


Idag var jag vrålhungrig klockan 5 i morse, sedan somnade jag om och vaknade med huvudvärk och illamående...igen. Men det släppte ganska snabbt så jag pipar inte. :)

2 kommentarer:

  1. Såg att de säljer dom på sports gym. Jag beställde en för 8 euro från en yoga-sida, Marie tog 2, hör med henne om hon behöver båda! Jag kan kolla priset på gymet imorgon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, tänx, jag ska höra med henne! :)

      Radera