tisdag, november 05, 2013

Gissa vad...

...jag har gjort idag?

T R Ä N A T.

Första gången sedan 15 september. På LadyLine frågade man vad jag skulle vilja träna och så lade man ihop ett preggo-program till mig. Det är alltså ett styrketräningsprogram. Och det var riktigt passligt.

- Uppvärmning: 15 minuter gång på löpband (=1,1 km = 4,5km/h, dock med 1,6% motlut)
Jag kan bara inte gå mycket fortare längre. En kort stund kanske, nån minut, men sedan börjar det krampa i magen... men jag tänkte att jag korrigerar lite med att öka motlutet. :)

Sedan var det
- Bak- och framlår sittande i maskin, 2 x 15 repetitioner vardera
- Armpress (bröstpress?) sittande i maskin, 2 x 15
- Axlar och och skuldror/övrerygg (två olika övningar) 2 x 15 vardera
- Biceps med fria vikter 2 x 15 vardera arm (sittande på gympaboll, vilket jag inte gillade alls eller förstod varför det skulle göras så. Tycker att tekniken blev sämre, men jag ska fråga om det var nån baktanke med gympabollen...)
- Tricps med fria vikter 2 x 15 vardera arm.
- Ner på alla fyra, lyfta höger arm och vänster ben i linje med ryggen/kroppen och sedan varva med vänster arm och höger ben, 2 x 15
- Plankan med knäna i golvet 3 x 10 sekunder
- Liggandes på rygg med knäna böjda och fotsulorna mot golvet. Sedan pressa så att hela ryggen är mot golvet med magmusklerna, 3 x 10 sekunder.

- Nedvarvning: Gång 10 minuter på löpband (= 0,7 km ~ 4 km/h, med 1,6% motlut)

Hela programmet med uppvärmning och nedvarvning tog 1,5h i anspråk, vilket jag tycker känns riktigt bra.

För övrigt kan jag informera om att vagnen har anlänt.

En Brio Go. Hoppas den är bra nu då...

Ja...och så har jag slaktat en ask Toffifee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar