lördag, maj 25, 2013

The last whine

Jag är helt urlakad på energi och trög i skallen.
Två gånger denna vecka har  jag somnat före klockan 18. En av gångerna sov jag till nästa morgon. Jag är törstig hela tiden. I onsdags sög jag i mig 4 liter vatten. 

Googlade runt lite. Nätet är ju dagens doktor. Och där hittar man diverse sjukdomar som passar in på alla möjliga tänkbara symptom man har. Det är nog inte alltid så bra med konstant tillgång till outtömliga informationskällor. Jag kan tänka mig att man kan blir lite sjuk bara av att läsa om sjukdomar.

Hur som helst. Järnbrist och/eller diabetes är, enligt www.1177.se, dagens tänkbara diagnoser. 

Järnbrist (blodbrist): Typiskt för blodbrist är att man blir blek, trött och får sämre ork. Vid svårare blodbrist kan man dessutom få yrsel, huvudvärk, öronsus, hjärtklappning, och bli andfådd.
Diabetes typ 2: Trött både fysiskt och psykiskt, blir mer törstig, kissar oftare.

Allt förutom huvudvärk, hjärtklappning och öronsus passar in. Andfåddheten kan ju dock gott bero på min försämrade kondition också.
Började äta järntillskott igår, samt slutade med sockret och får försöka minimera kolhydratintaget. OCH så måste jag försöka röra på mig för tusan!! Jag har hamnat i en mycket ond cirkel. 

Run for the Sun börjar ju för sjuttsingen om exakt en vecka!!

Kanske ett spinningpass a' la Aino kan få lite ordning på mig? Man vet ju aldrig förrän man provat va? Det får nog bli ett lördagsspinn idag.

Om inget av detta hjälper kanske man får ta och hälsa på en riktigt doktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar