torsdag, oktober 18, 2012

Super-duper-mega-bauta-crazy-sh*t-knäppskalle-glädje!!

Här har ni en som sitter och fånler åt sin egen duktighet.

Jag hade konditionstest idag. Del I och Del II efter varandra i omvänd ordning. Först cykel (uthållighet) och sedan styrka.

Cykeltestet
Man börjar trampa på 50W och sedan ökar motståndet med 25W varje 2 minuter. RPM (varv per minut) måste hållas över 60 annars avbryts testet.
Resultatet var då 02/2012: VO2max på 44ml/kg/min, två enheter ifrån utmärkt. Trampade upp till 200W.
Resultatet 10/2012: VO2max på 49ml/kg/min, 3 enheter över utmärkt! Trampade upp till 240W! Men det var inte detta (om jag får vara så kaxig) som var så otroligt, utan det var muskeltestet!

Nu fick jag inte några papper med mig för just muskelkonditions-testet, men jag fick utmärkt på alla delar!! Vilket jag alltså var lååååångt ifrån i februari. Framförallt resultatet på armstyrkan var galet över förväntan. Jag bad om att få kopior på pappren, och det ska jag få, så då får ni se konkreta data.
Men jag ville bara dela med mig av den fantastiska känslan jag sitter på just nu.

Feelisen kan beskrivas enligt:

Kram och god natt!
Önskar en "rubriken"-Liza

17 kommentarer:

  1. Wohoo!! Duktiga du! Jag sa ju att det måste vara sjukt mycket bättre på alla områden! Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, tack! Känns toppen! :D

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, rätt duktigt nog faktiskt! Tack! :D

      Radera
  3. Duktigt Liza! Va kul att se svart på vitt vilka resultat du fått! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Ja det sak riktigt kul att se. Minns inte nu längre hur det gick i siffror första gångern eller hur det mycket jag klarade av igår. :)

      Radera
  4. You rock! Annars har du någonting för dig nästa söndag på förmiddagen/eftermiddagen? Jag skulle gärna bjuda ut mig på en löprunda i arla morgonstund men jag skall på en bröllopsfest på lördag och övernattar i Vasa. En promenad kanske i alla fall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cecilia. Tror att jag är lite trött och sjuk i benen nästa söndag. 12h-loppet är nästa lördag :)
      Men om det av någon väder-bunden anledning inte blir av så kommer jag gärna på en prommis! Måste det dock vara i arla morgonstund?
      :)

      Radera
    2. ja fasen det var redan nästa helg! Har noll på på datum nuförtiden, tiden bara rusar i från mig just nu.
      Nå efter lite festande på lördag kväll kanske tom natt så är jag kanske int uppe så tidigt. Men vi måste kolla läget till nästa helg.

      Radera
  5. Hurraaa!!!! Du kommer att klara dig galant på lördag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Blir inget på lördag dock.

      Radera
  6. Wohooo, you go girl! Guuuuuh vad kul! Stort grattis till dig, njut av känslan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aijaa, har jag njutit? Det var helt fantastiskt att inse resultaten... Muy bien! :)

      Radera