lördag, september 08, 2012

PB, baby yeah!

Heeeeej! Är hemma nu!
Jag PB:ade Glasgow halvmaraton så in i norden!

1:59:17

Det är inte en mil på under 60 minuter utan det är två stycken mil på vardera under 60 minuter!!!

Jag kunde knappt tro det då jag gjorde matten efter målgång. Måltavlan visade 2:05:37 vid målgång och vi korsade startlinjen 6:30 efter startskottet = Sub 2h!
Var dock tvungen att få det bekräftat från hemmakällor med tillgång till dator och så var det, 1:59:17. Det är en förbättring på 16 minuter från min bästa tid på halvan! Aldrig någonsin har jag sprungit så fort, så långt och ändå så ledigt! Och jag tackar nog min PT för största delen av de där minuterna! Tuff och varierad träning, man kan ju inte bli sämre då va?

Och det skulle ha funnits mera att ge. Nu vet jag att jag kan, kan på riktigt. Och jag vet att det finns en mycket kvickare Liza Löpare som vill ut och kuta!

 Börjar bli dags att släppa henne lös va?


Berättar mera om vår resa senare!
Nu blir det seriöst soffhäng och Harry Potter.

27 kommentarer:

  1. Men jag sa ju det Liza, att du skulle försöka klå min tid och å är du så lydigt att du gör det! Bra jobbat. Härligt! Hoppas du haft en bra resa. Fick du shoppat nå nya skor , tänkte främst på nå fräsiga löpskor nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nej, inga skor faktiskt. Det blev för stort måste. Jag tvingade sambon igenom minst 15 butiker och sedan gick jag i några på egen hand och hittade muka inget...jag har inte shoppat nåt förutom en Guinnes T-skjorta och en Hard Rock Cafe Dublin T-skjorta.
      En annan gång. :)

      Radera
  2. och jag glömde skriva att jag är nog lite avundsjuk på din tid nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen orsak att vara avundsjuk hördu, då man har skidat hela Botniavasan i -30C till -25C så har nog ingen inte så mycket att kontra på det! ;)

      Radera
  3. Wau!!!!! Va grymt! Grattis!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :) De e bra feelis nu jo!

      Radera
  4. Wow, grymt! Grattis grattis! Njut ordentligt nu!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det ska jag och gör jag! :)

      Radera
  5. Grattis grattis grattis! Fast jag har ju vetat i över ett år att du har såna där tider i dig då du sprang så bra på vår 45 kilometers runda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack för förtroendet, sådant boostar alltid lite extra! :)

      Radera
    2. Tror du vi hinner pricka in en lååånglänk ännu? Jag har det där 12h-loppet 27.10 så nog borde man kanske hinna träna lite pannben före det va? Eller vad tror du?

      Radera
    3. Var ska du springa 12 h? Har glömt vad jag tipsade om :D Vi måste se lite när det skulle passa. Har lite vaga planer på några tävlingar och ska dra löparläger i början av oktober också. Lite tight med ledig tid nu när man jobbar, hehe.

      Radera
    4. I Tammerfors, Wihan Kilometrit. Snubblade över det då jag surfade runt efter tävlingar i Finland.
      Tänkte mig faktiskt fösta helgen i oktober, har själv också rätt mycket inbokat fram tills dess.
      Var ska du dra löparläger?
      :)

      Radera
    5. Okej, så du springer non-stop-juoksu? Du är medveten om att du räknar varven där själv och att det inte är ett officiellt resultat? Men det är en fin chans att pröva på :)

      Jag drar löparläger i Vörå via folkhälsan. Det är läger med Sandra Eriksson (kick-off för Österbotten springer) och jag ska väl troligen vara med där också :)

      Radera
    6. Jo jag är medveten om det. Tänkte juts det att det kan vara ett bra Prova-på-Lopp. No pressure och kostar inget (18€). Om loppet går någorlunda så kanske jag ger mig på ett officiellt 12H eller 100km! :)

      Har du någå tips på hur jag bäst kunde hålla reda på varven? (kommer antagligen inte att ha nåt support-team denna gång...)

      Radera
  6. Snyggt jobbat. Sub 2 h är starkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänx! Ganska starkt jo, för mig i alla fall! Men det ska bli starkare! :D

      Radera
  7. Grattis! Jättebra sprunget OCH härliga löparbilder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bilderna har jag fräckt nog snott från Maraton-photo.com, men om man klickar på bilderna som kommer man till deras hemsida så det är ju en ren källhänvisning va? ;)

      Radera
  8. Gratulerar så hjärtligt!

    Det var inte dåligt. Om jag skulle klara av att löpa nu så är det väldigt nära att jag förlorar åt dig. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så vänligt!

      Ja du menar det? Jag skulle nog faktiskt haft lite mera fart att ge känner jag. Nästa gång! :)

      Varför kan du inte springa?

      Radera
  9. Fantastiskt! Du måste känna dig som en drottning nu. Ja, det SKA du göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det känns onekligen bra. Men nu börjar det gå mot att att spränga den tiden också. Det kändes ändå under loppet som om jag kunnat springa lite hårdare. :)

      Radera
  10. Jeeeeeeeeeeeeeee, jösses VAD BRA!!! Stort, stort grattis Liza!!! :) Vilken seger alltså. Shit vad kul. :)

    SvaraRadera