torsdag, juli 05, 2012

Smärta

Körde igång styrketräningscirkeln igen. Benpasset. Dock då jag skulle börja på benpress i Smith-ställningen så kände jag seriös smärta i låret. Just ovanför insidan av knäet.

Det gick nog an, men det gjorde verkligen ont. Både benpress och knäböj. Har kletat in området med Linnex. Det är något alldeles speciellt. Ser ur som en deodorant och det behövs endast ett tunt tunt drag över huden. Det är verkligen krut i det här linimentet. Det bränner som eld några minuter efter att man smort in det sjuka området. Som eld. Jag lade smörjan på baklåren till natten efter Stockholm marathon och där låg man sedan vaken tills den värsta brännan gått över. Det gick inte att somna. Det låter kanske inte speciellt lockande inser jag nu, men det är faktiskt ett dunderbra liniment. :)

Som tur är det armstyrka som gäller imorgon. Följande benstyrkepass blir först på måndag. Söndag är vilodag.

2 kommentarer:

  1. MAN SKALL ABSOLUT INTE GÅ UT I SOLEN EFTER ATT HA ANVÄNT LINNEX. Om man måste ut i solen skall man vara väldigt noga med att täcka de områdena som man har smörjt in.
    En kollega till mig gjorde misstaget att fara ut en kort stund i solen någon timme efter att hon hade smort sig och fick första gradens brännskador och på en del ställen t.o.m andra gradens brännskador.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ! Tur att du sade. Dock brukar jag endast lägga smörjan till natten och duschar på morgonen. :)

      Radera