söndag, juli 15, 2012

Slut på det roliga

Semestern är över är denna gång. Under dessa underbara vilofyllda 16 dagar (384h = 23 040 minuter) har jag:
- sovit ungefär 190 h dvs, minst 12h per dygn (med undantag för en dag då jag endast sov 10h)
- tränat 1093 minuter (just över 18h), dvs snäppet mer än 1h per dag i medeltal.
- deltagit i en fantastiskt trevlig examensfest
- spenderat en välbehövlig kväll med en av mina bästa vänner
- och befunnit mig på en spontan utekväll i den rätt svala sommarnatten.
Och ja, inte så mycket mer än det. Städat lite, men inte så mycket.

Semesterns sista styrketräning var styrketräningsprogram nummer II: armar, axlar och mage. Och jag kan gladeligen berätta för er att jag än en gång kunde sänka motvikten i chins-ställningen och befinner mig alltså på 60kg:s motvikt med 4x8 upprepningar. En 37,5kg:s minskning i motvikten sedan starten för 5 månader sedan. Det skulle säkert gått snabbare om jag fokuserat mera på styrka och lite mindre på allt som är roligt. Men man måste få ha lite roligt mellan varven också. Just nu känns dock styrketräningen allra roligast. Hoppas träningen kan hålla i även under de kommande 3 arbetsveckorna. Jag mår bra av det.

Allright, tillbaka till kolgruvan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar