söndag, februari 19, 2012

En festfylld helg

Jag har haft lite att stå i denna helg, därav tystnaden på bloggfronten.

I fredags kom en tidigare kollega på en visit till Vasa då hon skulle hämta ut sina magisterspapper! :) Sådant är alltid roligt. Jag och några andra kolleger tog tillfället i akt och såg till att det blev mat och vin tillsammans med den färska ekonomie magistern! Ergo, inleddes gårdagen med något irriterad hårbotten. Dessutom var jag sjuk utav bara vad i mina muskler från fredagens konditionstest del1*.

Senare under gårdagen var det bara att stiga in i duschen och fräscha upp sig inför följande fest. Ässets 30-årskalas. Vilket alltså var en fantastisk hit! Så denna dag har följaktligen vart halvseg den med. Har dock städat, bykat, lagat mat och pynjat och haft mig. Dagen har alltså inte kastats bort på sofflocket.

*Ja herregud liksom. Det var ett helt enkelt bas konditions test i stilen hur många armhävningar, situps, huk och rygglyft man klarar på en viss tid. Samt test av armstyrka med tyngder. Jag har ju typ aldrig tränat styrka så jag fick ju mjölksyra i benen i mängd och massor efter huk-testet. Samma med magen och armarna. Jösses!
Del2 är test av syreupptagningsförmågan och detta sker på torsdag. Blir skoj.

Jag väntar med barnslig iver att få se träningsprogrammet! Vilket lär bli nästa vecka.

Jag var även och vägde mig på en Tanita kroppsanalysvåg. Fettprocenten ligger på 31 och jag har en metabol ålder på 36 år. Suck...
...men den lär ska att sjunka i takt med att fettprocenten sjunker.
Hur som helst. Det är allt väldigt spännande. Taggad. Att bli mitt allra bästa.

6 kommentarer:

  1. Spännande när du får göra ordentliga tester så dina fina kommande resultat syns svart på vitt! :)

    SvaraRadera
  2. Pust och stön för dedär testen men det skulle nog vara helt nödvändiga att göra. Du kommer ju att vara i sjukt fin form om ett tag!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att göra alla sorters tester, speciellt om man har något proffs som utvärderar och analyserar.

    SvaraRadera
  4. Jenny: Sjuuuukt spännande. :D

    Cecilia: Ja jag hoppas verkligen det!

    Jill: Ja det är intressant. Får se hur det går på torsdag. :)

    SvaraRadera
  5. Heja heja! Jag kommer att följa din "resa" med spänning!

    SvaraRadera
  6. Mammaspring: Ja tack va roligt. Chanserna att lyckas ökar säkert tusenfalt då man får lite stöd! :D

    SvaraRadera