söndag, juli 17, 2011

Ett maraton!...och lite till...

Ja minsann! Det blev låååånglänk idag.
44,5 avverkade kilometer!
Det känns onekligen gott!

Vi (jag och Johanna) träffades enligt överenskommet klockan 14 vid S-market i gerby. Därifrån drog vi iväg mot centrum-wasklot-sundom-solf-strandvägen-och ladugårdsvägen-via stranden för att kyla av bena-och hem. På ca fem timmar för min egen del. Det är snabbare en båda maratonloppen jag sprungit och då sprang vi 15 minuter och gick 5 minuter. Hela sträckan igenom.

Johanna, som jag träffat som hastigast en gång tidigare, var supertrevlig och jag hoppas att vi gör detta igen! Och alla som vill ska naturligtvis hänga på! Man behöver ju inte springa ett maraton om man inte vill eller orkar men kan väldigt gärna haka på en sträcka så vi kan lära känna varandra lite! Reflektera, utbyta tankar och erfarenheter och peppa varandra! Mycket skoj!

Här kommer några bilder som jag lyckades knäppa!

Johanna.
Vi har korsat sundombron och är en bit in på den något tråkiga vägen in mot Sundom.

Strax före "Fladan" i Helsingby.

Paus på ABC.
35 avverkade kilometer.
Coca Cola, ett päron och Snickers.

Johanna som inte ätit nåt före vi drog iväg var lite hungrigare.
En burgare (dock med bortplockade delikatessgurkor) och ett stop Fanta sitter rätt så bra då!

Vid 43 km blev det passligt att stå 10 minuter i sjön och svalka benen och hoppas på en snabbare återhämtning.


Vädret var kanon, hela vägen.
Sedan sprang vi vidare vidare för att jag skulle få 44 km jämt, men det blev som sagt 44,5 km.

Känns nog som om det finns en möjlighet att man kan klara 69 km.

Jag måste nog ta och skaffa mig en Garmin. Allt blir så mycket enklare då. Man behöver inte mäta upp på förhand/efterhand hur långt man sprungit, utan man ser det svart på vitt medan man gör det.

Nu hoppas jag på en djup och god natts sömn!

Så go'natt på er!

11 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är! Här har jag skrapat i hop dryga 15 km, jag kunde ha fortsatt mycket längre med det började göra ont i knät. Nästa gång skulle jag kunna sätta mig i bilen och köra ända till Vasa bara för att få komma och springa med er!

    SvaraRadera
  2. Jag är full av beundran! WOW!
    Hälsningar av Maratonmamman.

    SvaraRadera
  3. Förvånad: Tack! :D Lite duktig känner man sig faktiskt!

    Cecilia: Ja du ska vara försiktig med lilla knäet! Nästa gång SKA du ta och göra det jo! :) Det blir skoj! :D

    Anna: Tack! :) Känns riktigt fint! Dessutom hade jag bästa haren man kan få: En uthållig och förträffligt trevlig Johanna, som man absolut inte ville göra besviken! ;)

    SvaraRadera
  4. Härligt jobbat! Och du, klart att du ska ha en garmin!!

    SvaraRadera
  5. Hur har du Liza fått för dig att börja med ultra? Jag är litet fascinerad av vad det är som driver till långlöpning, därför frågar jag.

    SvaraRadera
  6. Wow Liza - fantastiskt! Slängde precis en fråga till Johanna om hon kanske var sugen på nytt lååångpass i slutet av veckan - är du sugen?

    SvaraRadera
  7. Karin: Tackar! Och klart som korvspad! :D

    Förvånad: Jag ska återkomma på den punkten, lovar. Är dock för trött nu, har just slutat jobbet. :)

    Sofie: Ja sugen skulle jag nog vara, men Ultran är om mindre än tre veckor så jag får nog trappa ner lite nu... :)
    Jag ska ut till skärgården i helgen också, så jag har inte riktigt möjlighet heller. :/
    Det skulle ha varit kul att träffas!

    SvaraRadera
  8. Wow! Det var ju en superfin prestation!! Sitter här hemma i dålig kondition just nu och blir sugen på att börja samla löpkilometrar! Har varit dåligt på den fronten på sistone...

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt att springa låångt utan att det är lopp! Och kul att kunna överraska sig själv med sin egen förmåga... Väl sprunget! Om jag hade bott i närheten hade jag bett att få haka på en annan gång :)

    SvaraRadera
  10. Jessica: Tack! Känns riktigt motiverande just nu! :)
    Och vad kul att du är tillbaka med skrivandet! :)

    Cath: Hej! Tack! Ja det är det. Det är nästan roligare så: ingen press på att få in några tider (vilket tydligen leder till att man får bättre tider) och så hinner man njuta och ta in omgivningen. :)

    SvaraRadera