torsdag, juni 24, 2010

Tomas' midsommardikt!

Tomas skrev en alldeles underbar midsommardikt förra året! Den lyder,

Midsommardikt

"Midsommaraftons vind är hård,
båtarna guppa och kränga.
Människorna kämpa med segel och skot,
någon har tappat sin känga.


Midsommaraftons törst är stor,
människorna tjoa och tjimma.
Flaskorna töms en efter en,
någon går in i en dimma.


Midsommardagens morgon är tung,
människorna klaga och ångra.
Avlägsen gårkvällens lycka är,
återstår leda och att städa."

Av Tomas Karls

Vi ser ju gärna att han skriver en för året 2010 också!
:)

3 kommentarer:

  1. *ASG* *ASG* :)

    Jag läste bara dikten först, och tänkte att "Den här var ju ganska fyndig. Den här skulle ju jag ha kunnat skriva. Låter ganska bekant. Men vissa rim känns lite klumpiga". Sen föll ögonen på författaren :)

    Jag hade glömt bort den här. Att du minns!!! Det gjorde mig glad på riktigt! :)

    Vi ska se hur inspirationen är ikväll, om det blir någon dikt i år :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Bra jobbat själv, det är inte lätt men hittar man det sätt som passar en själv behöver inte varje dag vara en kamp.

    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Lät tufft detdär; men fyndig dikt!

    Psst... är du i Vasa i morgon(söndag) kväll? Lust att springa? Maila mig i såfall; adress finns på min blog.

    Ha en bra midsommardag!

    SvaraRadera